WordPress plugin til tracking af Youtube videoer i Google Analytics:
Jeg ser tit virksomheder der fokuserer mere på produktionen af marketingsmateriale end på, at måle dets performance. Dette kan give et uklart billede af ROI og gør, at man arbejder i blinde i forhold til, at fordele sine ressourcer og forbedre sit materiale. Når man planlægger en kampagne er det derfor lige så vigtigt, at planlægge evalueringen som, at producere indholdet.
Videomateriale er en vigtig del af mange virksomheders online marketingsstrategi da det kan være en effektivit måde, at formidle sit budskab på. Hvis man vil tracke videoer på sit website fra f.eks. Youtube kræver det dog mere end, at indlejre videoen på sit site.
Jeg har derfor lavet et WordPress plugin du kan bruge til at tracke dine Youtube videoer i Google Analytics. Plugin’et registrerer et event når videoer startes, sættes på pause og slutter. Du kan derfor se hvor mange der f.eks. starter en video uden, at se den færdig. Du kan også se på hvilken side en video er blevet afspillet hvilket er nyttigt hvis du bruger den samme video på flere landing pages.
Plugin’et kan downloades på min GitHub og bruger du ikke WordPress kan du jo bare kopiere koden fra plugin’et til din egen side.