Min side bruger cookies. Ved at bruge siden accepterer du min brug af cookies.
Accepter Læs mere
Målet med dette projekt var at undersøge mulighederne ved affective gaming, altså spil der ændrer gameplayet baseret på spillernes følelser. Vi valgte at fokusere på frygt og implementerede derfor et gyserspil vi kunne bruge til undersøgelsen. Vi opstillede et psykofysiologisk eksperiment, hvor vi målte deltagernes GSR og BPM imens de spillede spillet. Efterfølgende rapporterede de deres opfattet frygt. Undersøgelsen vidste en vag indikation på et sammenhæng mellem ophidselse og rapporterede frygt. Resultatet af projektet var en række forslag til fremtidig research og til hvordan affective games kan implementeres.
Da holdet kun bestod af fem mennesker var vi involveret i alle faser. Jeg arbejdede dog primært med research, lyddesign, gameplay programmering og data analyse.
Herunder kan du downloade journalen samt spillet til pc. Eftersom spillet oprindeligt blev udviklet for at udføre et eksperiment er denne version blevet redigeret til bedre at egne sig som underholdning af Lars Hagen.